Çetinkaya’dan Sahada Yoğun İlaçlama Seferberliği!

Çetinkaya’dan Sahada Yoğun İlaçlama Seferberliği!
Yayınlama: 25.06.2026
Düzenleme: 25.06.2026 12:58
A+
A-

Yaz aylarının gelmesi ve hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte Karabük Belediyesi, halk sağlığını korumak ve vatandaşların huzurlu bir yaz mevsimi geçirmesini sağlamak amacıyla şehir genelinde sinek, sivrisinek ve haşereye karşı topyekûn bir mücadele başlattı. Veteriner İşleri Müdürlüğü ve temizlik ekipleri, modern araçlar eşliğinde mahalle mahalle, sokak sokak sahada 7/24 esasıyla görev yapıyor.

Çevre sağlığına ve insan fıtratına zarar vermeyen, Sağlık Bakanlığı onaylı biyosidal ürünlerle gerçekleştirilen çalışmalar kent merkezinden en uzak mahallelere kadar yaygınlaştırıldı.

Halk sağlığını tehdit edebilecek vektörlerin daha oluşum aşamasındayken önüne geçmeyi hedefleyen ekipler, eş zamanlı olarak koruyucu larva mücadelesini de titizlikle yürütüyor. İlaçlama çalışmalarının yoğunlaştığı kritik noktalar ise şu şekilde sıralandı:

  • Vatandaşların yoğun olarak vakit geçirdiği parklar, mesire alanları ve yeşil alanlar,
  • Sineklerin üreme odağı olan dere yatakları, durgun su birikintileri ve rögarlar,
  • Haşere oluşumuna ve kötü kokuya zemin hazırlayan çöp konteynerleri ve pazar yerleri.

Belediye ekipleri, belirlenen periyodik program dahilinde her mahallede dumanlama ve pulverize (püskürtme) yöntemleriyle sinek popülasyonunu kontrol altında tutuyor.

Yaz sezonu boyunca sürecek olan ilaçlama seferberliğine ilişkin net mesajlar veren Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, temiz ve yaşanabilir bir kent vurgusu yaparak şunları kaydetti:

Vatandaşlarımızın yaz aylarını sinek ve haşere kabusundan uzak, çok daha rahat, huzurlu ve sağlıklı geçirebilmesi için tüm ekiplerimiz sahada yoğun bir mesai harcıyor. Halk sağlığını en üst seviyede korumak, bizim belediye olarak en öncelikli görevlerimizin başında gelmektedir.

Şehrimizin dört bir yanında ilaçlama faaliyetlerimizi gece gündüz aralıksız sürdürüyor, mevsimsel olarak oluşabilecek her türlü olumsuzluğun önüne geçmek için gerekli tüm bilimsel ve fiziki tedbirleri alıyoruz. Temiz, sağlıklı, konforlu ve yaşanabilir bir Karabük için kararlılıkla çalışmaya, sahadaki varlığımızı artırmaya devam edeceğiz.”

Karabük Belediyesi ekipleri, yaz sezonu boyunca planlı takvim doğrultusunda ilaçlama çalışmalarını sürdürürken, vatandaşların “Mavi Masa” veya belediye iletişim hatları üzerinden ilettiği bölgesel sinek ve haşere şikayetlerine de anında yönlendirilerek nokta atışı müdahaleler gerçekleştirecek.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.