POMEM Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen törene; Karabük Valisi Oktay Çağatay’ın yanı sıra Cumhuriyet Başsavcısı Selçuk Akman, İdare Mahkemesi Başkanı Sefa Savaş Kan, Karabük Belediye Başkan Yardımcısı Kamil Temel, İl Jandarma Komutanı İsmail Gökçek, İl Emniyet Müdürü Ahmet Canver, Karabük POMEM Müdürü Koray Yalınkaya, Safranbolu Kaymakamı Hayrettin Baskın, Eflani Kaymakamı Ömer Bulut, Karabük Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, kurum müdürleri, emniyet teşkilatı mensupları, polis adaylarının aileleri ve davetliler katıldı.
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende konuşmalar gerçekleştirildi.
Karabük Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürü 1. Sınıf Emniyet Müdürü Koray Yalınkaya, mezuniyet töreninde yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı:
“Karabük Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürlüğümüzün 32. dönem mezuniyet töreninde sizlerle bir arada bulunmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyor, teşrif ederek bizleri onurlandırdığınız için hepinize saygı ve şükranlarımı sunuyorum.
Azmin başarıya, emeğin gurura ve hayallerin gerçeğe dönüştüğü anlamlı bir güne hep birlikte şahitlik ediyoruz.
Bilindiği üzere 2011 yılında eğitim ve öğretim faaliyetlerine başlayan müdürlüğümüzde bu tarihe kadar; 4 dönemde 2 bin 743 Polis Özel Harekât personeli, 11 dönemde 4 bin 199 polis memuru, bir dönemde 600 çarşı ve mahalle bekçisi, 4 dönemde 791 kursiyere tekâmül eğitimi verilmiş, toplamda binlerce kursiyer mesleki eğitim almıştır.
Bugün mezun edeceğimiz 408 öğrencimiz; hukukun üstünlüğüne bağlı, insan haklarına saygılı, teknolojik gelişmeleri takip eden, iletişim becerileri güçlü ve milletimizin beklentilerinin farkında bireyler olarak göreve başlayacaktır.
Amacımız yalnızca polis yetiştirmek değil; güven veren, çözüm üreten, vicdan sahibi ve sorumluluk bilinci yüksek polisler yetiştirmektir.
Kıymetli mezunlarımız, genç meslektaşlarım…
Biraz sonra omuzlarınıza yükleyeceğiniz sorumluluk sıradan bir meslek sorumluluğu değildir. Sizler gecenin en karanlık saatlerinde insanların kendilerini güvende hissetmesinin sebebi olacaksınız. Bir çocuğun korktuğunda sığınacağı güven kapısı, bir mağdurun adalet arayışındaki umudu, bir milletin huzurunun teminatı olacaksınız.
Görev yapacağınız şehirler değişebilir, çalışacağınız birimler değişebilir. Ancak değişmeyecek tek şey omuzlarınızdaki sorumluluk ve milletimizin size olan güvenidir.
Her zaman adaleti pusulanız, hukuku rehberiniz, vicdanı ise en güçlü yol arkadaşınız yapın.
Biraz sonra edeceğiniz yemin sıradan bir meslek yemini değildir. O yemin bayrağa bağlılığın yemini olacaktır. O yemin millete sadakatin yemini olacaktır. O yemin hukuka, adalete ve insan onuruna bağlı kalmanın yemini olacaktır.
Bu duygu ve düşüncelerle mezun olan tüm öğrencilerimizi gönülden kutluyor, görev hayatınız boyunca başarı, sağlık ve esenlikler diliyorum. Yolunuz ve bahtınız açık olsun.”
Programda ayrıca Polis Akademisi Başkanı Prof. Dr. Murat Balcı’nın gönderdiği tebrik mesajı okundu.
Mesajında Balcı, şu ifadelere yer verdi:
“Kıymetli mezunlarımız, al sancağımızın istiklali, kadim vatanımızın bekası, aziz milletimizin huzuru için göreve adım atacağınız bu kutlu günde sizleri canı gönülden tebrik ediyorum.
Aziz milletimizin huzur ve güvenliği için büyük bir adanmışlıkla hizmet edeceğinize inanıyor, her birinize bu kutsal görevde muvaffakiyetler diliyorum. Yolunuz, bahtınız açık olsun. Rabbim ayağınıza taş değdirmesin.”
Karabük Valisi Oktay Çağatay da konuşmasında mezun olan öğrencilere önemli mesajlar verdi.
Vali Çağatay konuşmasında şunları söyledi:
“Bugün burada sadece bir mezuniyet töreni gerçekleştirmiyoruz. Bugün aynı zamanda devletimizin güvenlik hizmetlerinde yer alacak yeni neferlerini milletimize emanet ediyoruz. Bu yönüyle bugün gururun, heyecanın, emeğin ve sorumluluğun bir arada yaşandığı anlamlı bir gün.
Sevgili gençler; uzun ve yoğun bir eğitim sürecini başarıyla tamamladınız. Gösterdiğiniz gayret, disiplin ve kararlılık dolayısıyla her birinizi ayrı ayrı tebrik ediyorum.
Üzerinizde taşıdığınız üniforma sadece bir mesleğin değil, aynı zamanda büyük bir sorumluluğun da göstergesidir. O üniforma devletimizin vakarını, milletimizin sizlere duyduğu güveni ve hukukun üstünlüğüne olan bağlılığınızı temsil etmektedir. Sizler görev yaptığınız her yerde yalnızca bir polis memuru olarak değil, aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin temsilcileri olarak bulunacaksınız. Vatandaşlarımız sizlerde devletin gücünü gördüğü kadar devletin merhametini de görecektir. Polislik mesleği yalnızca kanunları uygulamak değil; insanı anlamak, topluma güven vermek ve milletimizin huzuruna sahip çıkmaktır.
Kıymetli ailelerimiz, bugün burada evlatlarınızın başarısına tanıklık ederken yaşadığınız gururu yürekten paylaşıyorum. Çünkü bu başarı yalnızca gençlerimizin başarısı değildir. Bu başarının arkasında ailelerimizin duaları, fedakârlıkları ve sabrı bulunmaktadır. Bugün mezun olarak Emniyet Teşkilatımızın kadrosuna katılan 408 gencimizin de aynı sorumluluk bilinciyle görev yapacaklarına, devletimize ve milletimize layık hizmetlerde bulunacaklarına yürekten inanıyorum.
Görev yapacağınız her yerde adaletten ayrılmayın. Hukukun üstünlüğünü daima rehber edinin. İnsan onurunu koruyun. Milletimizin sizlere duyduğu güveni en kıymetli emanetiniz olarak görün.
Bu duygu ve düşüncelerle 32. dönem mezunlarımızı gönülden tebrik ediyor, görev hayatlarında başarılar diliyorum.”
Konuşmaların ardından dönem birincisi tarafından yaş kütüğüne plaket çakıldı.
Törende eğitimlerini dereceyle tamamlayan ilk üç öğrenciye Karabük Valisi Oktay Çağatay tarafından çeşitli hediyeler verildi.
Yemin töreninin ardından kep atan öğrenciler mezuniyet sevincini aileleriyle paylaşırken, tebrikler sırasında bazı öğrenciler ve aileler duygusal anlar yaşayarak gözyaşlarını tutamadı.