Karabük Belediyesi’nden Tasarruf Hamlesi

Karabük Belediyesi’nden Tasarruf Hamlesi
Yayınlama: 22.06.2026
Düzenleme: 22.06.2026 12:03
A+
A-

Karabük Belediyesi, küresel iklim krizi ve azalan su kaynaklarına karşı şehir genelinde emsal teşkil edecek kurumsal bir tasarruf hamlesi başlattı. Doğal kaynakların sürdürülebilirliğine büyük önem veren belediye, şehir genelindeki park, bahçe ve refüjlerin sulanmasında içme şebeke suyu kullanımını tamamen durdurarak yer altı kuyu sularını devreye aldı.

Bu stratejik adımlarla tonlarca temiz içme suyunun israf edilmesi önlenirken, şebeke üzerindeki yükün hafifletilmesi ve toplumsal tasarruf bilincinin artırılması hedefleniyor.

Karabük’ün yeşil dokusunu ve peyzaj estetiğini korurken, hayati önem taşıyan tatlı su kaynaklarını muhafaza etmeyi amaçlayan Karabük Belediyesi, saha ekiplerinin tüm sulama altyapısını kuyu sularına entegre etti. Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından yürütülen bu uygulamayla, arıtılmış temiz suyun park sulamalarında harcanmasının önüne geçilerek doğrudan vatandaşın musluğuna yönlendirilmesi sağlandı.

Suyun korunması noktasında belediyenin attığı kurumsal adımların yanı sıra toplumsal duyarlılığın da altını çizen Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, konuya ilişkin yaptığı açıklamada tüm Karabüklülere ortak sorumluluk çağrısında bulundu. Başkan Çetinkaya, şu ifadeleri kullandı:

Karabük’ümüzün her damla suyu bizim için çok kıymetli ve hayati bir öneme sahip. Şehir genelindeki tüm peyzaj çalışmalarımızda şebeke suyu yerine kuyu suyu kullanıyor, kaynaklarımızı koruma ilkemizden asla taviz vermiyoruz. Geleceğimiz ve evlatlarımızın yarınları için suyumuzu israf etmiyor, her damlasını büyük bir özenle koruyarak doğamıza sahip çıkıyoruz.

Biz belediye olarak bu hassasiyeti sahada en üst düzeyde gösterirken, kıymetli hemşehrilerimizin de evlerinde ve iş yerlerinde suyun her damlasına aynı hassasiyetle yaklaşacağına canıgönülden inanıyorum. Su kaynaklarımızın korunması ve gelecek nesillere güvenle taşınması, hepimizin ortak ve ahlaki sorumluluğudur. Tüm vatandaşlarımızı su tüketiminde tasarruflu olmaya ve bu hayati kaynağımızı korumaya davet ediyor; Karabük için hep birlikte daha sürdürülebilir bir gelecek inşa edeceğimize inanıyorum.”

Karabük Belediyesi, çevre dostu ve tasarruf odaklı bu yönetim vizyonunu kentin tüm noktalarında kararlılıkla uygulamaya devam edeceğini bildirdi.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.